terkini dan sensasi

Isnin, 20 November 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Keempat

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh berdebar jugak tengok masa pemilihan Ada Lagu Ada Lagi tu, ingat abam Aqasha yang tersingkir. Kalau tak hilanglah seri GV4, takde mood dah ai nak tengok. Hahahaa, hamboi kau Mas bukan main lagi. Tapi bagi Mas persembahan Aqasha semalam lebih baik dari Haida, gabungan dia dan Tomok menyampaikan lagu agak baik. Juri pun puji mereka serasi dan ada kelainan dengan persembahan tu, mungkin sebab itu dia terselamat. 


Tapi nasib tak menyebelahi Haida, dia tersingkir! Memang Mas dah agak dari awal sebab bila tengok persembahan duetnya bersama Ezad agak hambar. Macam dia syok sendiri je nyanyi lagu dangdut tu, takde keserasian dengan pasangannya. Vokal dia bagus cuma persembahan yang membuatkan juri beri markah yang rendah kot. 

Pasangan pilihan duet terbaik bagi Mas adalah milik Hazami dan vokal terbaik milik Aishah, mantaplah mereka. Dari sudut keserasian dan duet yang berjaya memang milik Hazami dan Azharina, menjadi sangat. Lagu Jangan Pisahkan tu dah macam lagu mereka je. Macam Aishah pulak kekuatan vokal dia memang tak dinafikan, sama je dari dulu. Bila dia sampaikan lagu Ceritera Cinta tu nampak bersahaja je, takdelah pasangan duet overshadow vokal dan persembahannya. 


Lan Kristal dan Liza Hanim pun konsisten persembahan mereka, cuma duet mereka agak tak serasi. Macam tak menjadi je, gabungan vokal pun kurang menyengat! Betullah kata juri yang pasangan duet memainkan peranan penting untuk peserta berikan persembahan mantap. 

Konsert kelima nanti menyaksikan 9 peserta bakal meneruskan perjuangan, dan temanya ialah Kaum Kerabat. Pemilihan lagu² pulak memang menarik dan agak menguji kekuatan vokal peserta. Macam Aqasha dapat lagu M. Nasir, fuhhh lagu kegemaran Mas tu. Harap dia boleh nyanyikan dengan baik, begitu jugak peserta lain. Inilah lagu² untuk minggu kelima nanti.

Aishah | Menghitung Hari (Kris Dayanti)
Liza Hanim | Lelaki Teragung (Dayang Nurfaizah)
Elyana | Sepi (Yuni Shara)
Syura | Sepi Sekuntum Mawar Merah (Ella)
Firman | Bukan Aku Tak Cinta (Iklim)
Hazami | Jerat Percintaan (Siti Nurhaliza)
Lan Kristal | Sangkar Cinta (Ziana Zain)
Tia Jinbara | Antara Hujan dan Airmata (Sudirman)
Aqasha | Juwita (M. Nasir)

3 ulasan:

  1. Hebatlah Aisyah dan Hazami masih ada ramai peminat dan persembahan mereka juga tidak mengecewakan

    BalasPadam
  2. lepas ni kluarkan Aqasha pulak. hahahha

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com