terkini dan sensasi

Rabu, 13 Disember 2017

Demi jaga perut si Aiyra

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila kita menyusukan anak dengan susu ibu sepenuhnya, perkara utama perlu dijaga sudah tentu pemakanan. Memang tak boleh makan sebarangan sebab dari apa yang dimakan akan jadi air susu. Kalau tersilap makan dan ada kesan sampingan, mesti bayi kita pun akan kena jugak.


Macam Mas memang bab makanlah paling dijaga, risau anak kena kembung ke atau sakit perut. Biarlah Mas tahan nafsu makan sikit, janji anak tak sakit. Lagi pun dapatlah Mas berdiet sikit sebab takde makan pedas, lemak dan makanan yang kurang berkhasiat. Pastu makanan pun semua masak sendiri untuk jamin keselamatan dan kebersihannya.

Walaupun dah habis pantang 44 hari, Mas masih amalkan makan menu² pantang. Setiap hari kalau sarapan minum milo kosong panas dengan roti gandum, pastu kena ada sebiji buah epal merah atau hijau. Untuk tengahari pulak Mas masak Grilled Salmon dengan tomato ceri dan sayur brokoli + lobak. Itulah menu setiap hari demi jaga perut si Aiyra. 

Tak bosan ke? Bagi Mas tak pun sebab Mas suka menu camtu, sedap dan sihat! Pastu Aiyra pun boleh kongsi khasiat sihat tu.




1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com