terkini dan sensasi

Isnin, 11 Disember 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Separuh Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Hurmmm rasa macam hambar je Konsert Separuh Akhir GV4 semalam, macam banyak je kekurangan. Semua peserta kurang menyerlah dalam persembahan, pastu sesetengah tu vokal macam lain macam je. Langsung tak kena dengan lagu!

Setelah pengumuman Ada Lagu Ada Lagi dibuat, Syura tersingkir. Mas memang dah jangka samada dia atau Tia Jinbara, sebab kedua² kurang menyengat. Persembahan macam serba tak kena je, suara pun agak tak menjadi dan lagu pulak jadi tak sedaplah. Patutnya depa berdua tersingkir tapi nasib menyebelahi Tia, berjaya jugak ke Konsert Akhir.


Yang agak baik persembahan semalam Aishah dan Liza Hanim, walaupun ada masanya bila menyanyi tu vokal mereka agak lari. Bila tarik nada tinggi tu agak nak terkucil jugak. Hazami pun konsisten dan vokalnya pun dapat dikawal dengan baik, mungkin sebab tu dia dapat markah paling tinggi.

Tahniah pada 6 peserta yang berjaya ke pentas akhir, tak sabar nak tahu siapa bakal bergelar juara. Di final nanti macam biasa mereka akan menyanyikan 2 buah lagu, satu lagu solo dan satu lagu battle. Lagu solo bertemakan Berani Ke Idok 2.0, manakala lagu battle bertemakan genre rap. Tapi untuk battle peserta belum ditetapkan lagi akan berganding dengan siapa, kena tunggu Konsert Akhir nanti!


Lagu Solo
Aishah | All By Myself (Celine Dion)
Liza Hanim | Meniti Titian Usang (Search)
Firman | Drama King (Meet Uncle Hussain ft Black)
Hazami | Bahagiamu Deritaku (Hafiz Suip)
Lan Kristal | Romancinta (Mojo)

Battle
Aishah vs ? | Supergirls (De Fam)
Hazami vs ? | Amboi (Altimet)
Firman vs ? | Tepi Sikit (Sleeq ft Joe Flizzow)

4 ulasan:

  1. sokong kak ecah lak setelah pujaan hati tersingkir hahhahaha

    BalasPadam
  2. Lama tak tgk. Selalu layan Youtube je. Dah nak final dah rupanya.hehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com