Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 22 Februari 2018

Cabaran Jelly Bean

Assalamualaikum...(^ ^)

Anak² sekarang memang banyak terikut² apa saja yang berlaku kat media sosial, jadi kita sebagai ibu bapa kena lebih peka tau! Jangan anak² terikut perkara yang tak baik dan memalukan pulak, yang baik dan sekadar untuk berhibur takpe. Tapi kena pantau jugak supaya tak melebihi had tau!

Anak² ada jugak ikut terutama kalau tengok Youtube, tapi bukan ikut yang mengarut ye. Baru ni masa pergi ke Langkawi sibuk diaorang cakap nak beli gula² Jelly Bean, katanya nak buat cabaran. Mama kau ni yang tak tahu apa² dok peliklah, kenapa nak makan gula² kena ada cabaran? Makan jelah kan? Sekali si kakaknya cakap, "Mama tengoklah Youtube pasal cabaran jelly bean, mesti mama akan tau!"


Bila tengok rupanya memang ada, macam² gaya! Cabarannya kena makan gula² jelly bean tu tapi kita tak tau perisa yang dimakan tu sedap ke tak. Anak Mas cakap kalau dapat perisa yang tak sedap, memang boleh termuntah. Ada yang rasa pahit, rasa macam ubat, rasa masam giler dan rasa macam payau². Kalau bernasib baik dapat yang sedap kira baguslah kan?

Jadi diaorang pun sibuklah suruh mamanya ni buat cabaran tu, maklumlah Mas tak pernah makan benda alah jelly bean ni. Demi nak hiburkan anak², Mas turuti jelah. Sekadar suka² bukan ada apa pun, tapi berdebar² jugak mama ni. Hahahaa, takut termuntah pulak bila dapat perisa yang tak sedap tu!

Bila dah makan tu, mula² lega sebab 4 biji dapat perisa yang sedap. Sampai biji yang kelima, haaa kau dapat yang pahit giler! Memang nak termuntahlah ai, geli geleman rasa tekak. Terus keluarkan, padahal kalau ikut cabaran kena makan je sampai habis walaupun tak sedap. Tapi mama tak mampu nak, kang tak pasal² muntah kat situ jugak. Hahahaa, gelak besarlah diaorang sebab dapat kenakan mama. Tengoklah tu, buruk tahap tenuk muka mama tahan nak termuntah!


Cuma maaflah video cabaran tu Mas tak boleh nak upload kat blog sebab video asal dah terbuang dari telefon. Kalau nak tengok boleh ke Instagram je, klik link https://www.instagram.com/p/BfVp-VcFABF/

3 ulasan:

  1. mesti dia tgk youtube daus ngan lan ni hahahahhaha hahaa muka kak mas kelakar

    BalasPadam
  2. Haha... Kelakar. Pahit betul kalau muka dah gitu.

    BalasPadam
  3. Hahahaha kelakar masa tgk video ni kikiki.. nak2 part tak sedap tu nampak lain macam muka Mas.. kikiki layankan jer laa kerenah anak2..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com