Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 19 Februari 2018

Cuti² Langkawi 2018 : Langkawi Nature Park

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah, semua 800 penumpang Langkawi Skycab yang terkandas semalam sudah selamat. Fuhhh bila baca berita tu mengucap panjang Mas, sebab 2 hari sebelum kejadian Mas naik jugak Skycab tu. Nasiblah semuanya berjalan lancar, kalau terkena pada Mas masa tu tak tahulah nak cakap apa kan? Dengan ada anak kecil lagi, syukur Allah permudahkan dan syukur semua dah selamat turun.


Kita lupakan kisah tu, biarlah pihak yang bertanggungjawab tangani masalah tu dengan sehabis baik. Moga perkara sebegini tidak berulang lagi di masa akan datang, keselamatan penumpang memang sentiasa kena utamakan. Hari ni Mas nak cerita lagi mengenai tarikan menarik di Langkawi, Mas kongsikan supaya dapat jadi panduan pada korang yang nak bercuti ke sana. Banyak lagi tarikan baru, takdelah kita pergi tempat yang sama je kan?

Langkawi Nature Park ni adalah salah satu tarikan yang baru dibuka di Langkawi, awal Januari hari tu. Di sini ada 80 jenis haiwan jinak dan liar tapi disebabkan tempat ni baru je dibuka jadi tak banyak sangat lagi haiwan, ada banyak lagi sangkar haiwan yang masih kosong dan dalam pembinaan. Pastu kalau pergi waktu tengahari memang agak panas sikit, tempat baru kan belum banyak lagi pokok. Jadi dinasihatkan datang waktu petang sikit baru syok nak jalan² dan tengok haiwan². 



Kat sini mereka buat konsep kandang terbuka bagi haiwan jinak macam kambing, rusa, landak dan kerbau, jadi korang bolehlah sentuh dan bagi makan haiwan tersebut. Pastu boleh tengok ular sawa yang terpanjang di Malaysia, memang panjang dan besar. Ada jugak disediakan perkhidmatan "Camel Ride", dengan bayaran RM10 bolehlah rasa pengalaman menunggang unta. Unta tu diimport khas dari Mesir, diberi nama Drogba dan berusia 33 tahun. Haaa tua dah!

Tapi yang paling Mas suka di Langkawi Nature Park ni ialah Mangrove Walk, berjalan di dalam hutan paya bakau di atas titi kayu sepanjang 800 meter. Seronok, rasa tenang dan nyaman je! Dapat lihat hutan paya bakau yang menghijau, udara sejuk dan segar serta dapat dengar bunyi unggas. Bila sampai di penghujung titi kayu tu akan ada sungai, dan nanti akan ada Mangrove Tour melalui sungai tu. Belum bermula lagi sebab pihak Langkawi Nature Park tengah tunggu kelulusan dari Jabatan Laut. 




Lagi satu pada sebelah malam akan ada pertunjukan api pada jam 8.00 malam, kalau nak tengok kena simpan tiket yang dibeli dan boleh datang tengok pada waktu malam. Pastu kalau nak datang sini jangan risau, parkir kereta memang luas. Ada jugak disediakan kemudahan surau, tandas, kedai cenderahati dan kafe. Harga tiket pulak adalah RM28 untuk dewasa dan RM18 untuk kanak², harga ni termasuk night show ye. Untuk maklumat lanjut boleh ke website mereka di langkawinaturepark.com

4 ulasan:

  1. Seronoknyaa. Last pergi Langkawi 6 tahun yang lalu. Heeehe

    BalasPadam
  2. fuhh gempak nama unta tu, drogba! Hahaha

    BalasPadam
  3. Yg ni i tak sempat pi hari tu, kena repeat langkawi lah nampak gayanya ni hehe

    BalasPadam
  4. Tak pernah lagi ke Langkawi huhuhu.. asyik tak jadi jer lagi nak pegi sana. Bila tah nak sampai huu.. nampak seronkok jer dapat cuti2 ngan family.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com