Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 18 Februari 2018

Cuti² Langkawi 2018 : Upsidow Langkawi

Assalamualaikum...(^ ^)

Semalam jam 2 pagi baru selamat sampai rumah, fuhhh memang penat tapi lega dapat tunaikan permintaan anak² nak pergi bercuti. Lepas ni tunggu 2-3 tahun lagi, mama kumpul duit dulu. Fokus pada pelajaran pulak ye, hujung tahun nak hadapi peperiksaan penting. Hari ni Mas nak sambung lagi cerita cuti² Langkawi kami, ada 2-3 lagi yang belum update. 


Kali ni Mas datang Langkawi dah ada banyak tarikan baru, salah satunya Upsidow Langkawi ni. Ini adalah rumah terbalik pertama di dunia yang gunakan bahan kitar semula, haaa memang unik tau. Pastu di Upsidow ni memang korang boleh ambil gambar sepuashati dengan pelbagai gaya kreatif atau lucu bersama keluarga, tiada larangan atau had masa seperti sesetengah rumah terbalik. Upsidow ni luasnya 3200 kaki persegi, bangunannya 2 tingkat serta ada 16 ruangan dan bilik.

Kebanyakan perabot dalam Upsidow ni diperbuat dari barang kitar semula seperti pallets, tong minyak, kayu terbuang, perabot lama dan barang perhiasan lama. Memang cantik dan menarik sangat! Pastu kat atas bumbung bangunan ni ada replika Transformer iaitu Optimus Prime, bolehlah nak ambil gambar sebagai kenangan macam kami ni.



Pastu nak ambil gambar dalam Upsidow ni kena kreatif baru gambar nampak macam korang betul² terbalik, kena fikir luar kotak sikit. Tapi jangan risau kat setiap tempat untuk bergambar ada ditanda shoot point bagi memudahkan korang nak ambil gambar. Barulah dapat abadikan kenangan gambar yang kreatif dan menarik macam kami ni! Jangan risau tau, tak perlu berebut² dengan orang lain nak bergambar sebab dalam tu luas dan banyak ruangan. Boleh pilih nak bergambar kat mana dulu.

Dah penat pusing² dan bergambar dalam Upsidow tu mesti perut lapar kan, haaa korang jangan risau Bus Burger ada. Bus Burger ni adalah bas mini yang diguna semula dan dijadikan food court, didatangkan khas dari Kuala Lumpur tau. Dalam Bus Burger ni ada dijual pelbagai jenis burger dan dan kentang goreng. Pastu ada jugak peniaga tempatan menjual pelbagai jenis makanan tempatan, snacks dan minuman. Haaa cukup lengkaplah kalau datang ke sini!



Harga tiket masuk berapa pulak, mahal ke murah? Harga tiketnya berpatutan sangat, RM18 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak² (3-11 tahun). Tu harga untuk warganegara, kalau untuk pelancong asing adalah RM25 (dewasa) dan RM20 (kanak²). Pastu untuk pelancong asing ada dijual tiket pakej keluarga (2 dewasa + 2 kanak²) iaitu RM80. Haaa berbaloi dengan kenangan yang korang dapat!

Untuk maklumat lanjut mengenai Upsidow Langkawi boleh layari:

Twitter: @upsidowLGK
No. Telefon: 017-5822889






4 ulasan:

  1. Seronoknyaa. Ramai jugak eh pakat bcuti dekat langkawi. Last datang langkawi 6 tahun lepas masa rombongan tingkatan enam. Rinduu la.

    BalasPadam
  2. bas pink tu la yg selalu sy naik dulu...

    BalasPadam
  3. Hahaha semua dah jadi terbalik laaaa..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com