terkini dan sensasi

Ahad, 25 Februari 2018

Terjebak drama Mr London Ms Langkawi

Assalamualaikum...(^ ^)

Cuti tanpa gaji berbaki sebulan je lagi, jadi bolehlah nak terjebak dengan drama swasta memalam tu. Nanti dah kerja memang tak kuasalah, lepas Isyak terus tidur je sebab esoknya pukul 4 pagi nak bangun dah. Haaa sebulan je lagi nak hadapi saat² tu, alaaa nak sambung cuti lagilah.


Berbalik pada terjebak drama ni, sekarang dok tengok Mr London Ms Langkawi pulak. Sebelum ni tak layan pun tapi semalam tertengok pulak ulangan, teruslah terjebak. Tapi semalam ulangan dari episod 5 dah, jadi episod awal² tu tak tengoklah. Nak layan kat Youtube malaslah pulak! Hehehee, kelakar je tengok watak si Izara Aishah dengan Zul Ariffin tu.

Seperti biasa drama² camni diadaptasi dari novellah, bagus jugak kekalkan trend camni sebab boleh naikkan nama penulis² novel di Malaysia ni. Mr London Ms Langkawi ni adalah karya dari Herna Diana, Mas tak tahu pun drama ni dari novel sebab memang dah jarang sangat baca novel ni. Nanti nak kena cari jugaklah, baru syok dapat baca novelnya kan?

Tapi cerita ni sebenarnya dah siap dari tahun 2017 lagi tapi baru tahun ni ditayang kat Astro. Memang ada episod penuh dan boleh tonton secara online, cari je kat google. Tapi Mas tak suka sangat tengok online ni, suka lagi tonton kat TV setiap hari. Walaupun ada yang dah tau atau dah tonton drama ni, Mas nak kongsi jugak sinopsisnya. 


"Aidid, seorang jejaka yang berpelajaran tinggi dan menetap di luar negara sejak dari kecil. Hatinya begitu berat apabila dipaksa oleh ayahnya untuk pulang ke kampung. Walaupun tak suka, dia menurut jugak kehendak ayahnya. Tiba di Langkawi, ketika menunggu seseorang untuk membawanya ke rumah Tok Wan, muncul seorang gadis bernama 'Liyana The Samseng'. Nurul Liyana adalah seorang gadis biasa dan tidak berpendidikan tinggi seperti Aidid, tetapi jiwanya besar. Rasa cinta terhadap tanah air cukup tebal. Setiap kali berjumpa, mereka berdua pasti bergaduh. Perbezaan taraf hidup dan pendidikan membezakan mereka berdua. Tetapi adakah keserasian akan wujud dalam jiwa Aidid Mukhlis dan Nurul Liyana?"

Kalau nak terjebak boleh tonton di Astro Warna HD setiap hari Rabu hingga Jumaat @ 9.00 malam. Kalau terlupa boleh tengok ulangan setiap hari Sabtu @ jam 12.00 tengahari hingga 2.00 petang.

3 ulasan:

  1. Hehehe terjebakk dah.. pasni dah keje takde laa nak layan2 lagi kan Mas.. layan jer laa sementara ni hehehe.

    BalasPadam
  2. saya pun baru terjebak tgk drama ni juga...

    BalasPadam
  3. macam best drama ni..boleh try tengoklah

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com