Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 16 Mac 2018

Tauhu Bersalut Telur

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa nak kongsi satu lagi resepi sihat yang mudah dan sedap, baru je cuba buat hari ni. Sebab itulah Mas suka makan secara sihat, mudah nak buat dan tak perlu nak menumis bagai. Hanya grill je dah siap untuk dimakan, yang penting jimat masa nak buat. 


Kali ni Mas nak kongsi resepi Tauhu Bersalut Telur, haaa memang menu yang sesuai untuk berdiet dan yang amalkan makan secara sihat dan eat clean tu. Mas suka tauhu tapi biasanya buat sambal je, ni baru nak cuba resepi camni. Mari tengok bahan² dan cara membuatnya, 5 minit je dah siap!

Bahan-bahan
2 buku tauhu keras
Sebiji telur
Secubit lada hitam
Sedikit planta untuk menggrill


Cara² membuatnya
2 buku tauhu keras dipotong segitiga, kemudian masukkan dalam telur yang telah dipukul hingga kembang. Dalam telur tu letaklah secubit lada hitam. Ratakan telur ke seluruh tauhu, dan seterusnya masukkan ke dalam kuali yang telah  dipanaskan. Bila tauhu dah kekuningan, curahkan baki telur tadi ke atas tauhu dan grill hingga masak. Pastu bolehlah angkat dan sedia dihidang bersama nasi dan sayur, letaklah sedikit sos dan perahan jus lemon untuk rasa yang lebih sedap. Mas memang tak letak garam dan bahan perasa ye, tapi tetap sedap!


Satu lagi dalam telur tadi nak letak daun kucai, lobak atau capsicum yang dipotong pun boleh, sedap jugak. Mas tadi sebab bahan tu takde, itu yang buat kosong je. Terpulang pada korang nak pelbagaikan, janji sihat dan berkhasiat!

Selamat mencuba!


6 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com