terkini dan sensasi

Selasa, 17 April 2018

Photobook pertama

Assalamualaikum...(^ ^)

Selama ni dok tengok je orang buat photobook ni, ada yang percuma dan ada yang RM1 je. Masa tu tak tergerak hati pun nak buat, malas nak memilih gambar yang beribu dalam telefon tu. 



Tapi entah camne tergerak hati nak buat bila ternampak kat Instagram, Photobook Worldwide ada bagi kod baucer untuk dapatkan photobook dengan percuma. Teruslah berkenan nak buat, muat turun terus aplikasi photobook tu. Maka pemilihan gambar pun bermula, untuk pertama kali buat ni Mas pilih gambar secara random je. Bukan apa untuk percubaan, nak tengok hasilnya camne kan? Kalau cantik dan puashati boleh buat lagi. 

Guna aplikasi photobook tu senang je nak buat, ikut je arahan yang diberikan. Pemilihan photobook pulak boleh pilih nak yang Simple Books, Handcover Photobooks atau Photo Prints. Mas pilih yang Simple Books size 6"x6", ada jugak size 8"x8" dan 12"x12". Gambar pulak boleh pilih minima 21 keping.



Dah siap pilih gambar boleh terus buat pembayaran, jangan lupa masukkan kod baucer yang photobook berikan tu. Nanti dapatlah diskaun atau bernasib baik dapat percuma, pastu hanya bayar caj pos mengikut alamat yang kita berikan. Macam Mas yang order ni kena harga RM2.60 lepas gunakan kod baucer, dan caj pos RM8. Masa penghantaran pulak, selepas 5 hari photobook dah selamat sampai kat tangan Mas. Haaa baru RM10.60, dapat pulak photobook yang cantik sangat, puashati!

Mas ada dapat lagi kod baucer, harus buat lagi ni. Tengah dok pilih gambar mana pulak nak diabadikan sebagai kenangan, yelah dari dok tersimpan je dalam telefon tu lebih baik buat photobook kan. Boleh mengimbau memori dan tengok dengan anak²!




3 ulasan:

  1. lama tak buat photobook, nak buat juga lgi nanti. kenangan. heeee

    BalasPadam
  2. Dh buat xsabar nk dapat dkt tangan

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com