terkini dan sensasi

Khamis, 26 April 2018

Raikan Minggu Setiausaha Bersama Ustaz Don Daniyal

Assalamualaikum...(^ ^)

Sertai program camni sajalah peluang bagi kami nak lepaskan stress kerja di pejabat, dapat bersukaria sambil timba ilmu. Terima kasih sangat pada boss bagi peluang pada kami!


Memang setiap tahun akan ada program camni untuk Setiausaha, menghargai kerjaya kami sebagai frontliner di dalam organisasi. Mulalah Mas ingat tak dapat pergi dah, yelah kan Aiyra baru baik dari demam campak. Tapi alhamdulillah, pagi tadi dia beransur sihat dan husband pun izinkan Mas pergi. Dia kata dia boleh jaga Aiyra, hehehee lompat bintanglah ai. Ehhhhh Mas behave sikit ye!

Selepas tempuh jammed hampir 1 jam kami pun sampai ke Ibu Pejabat PKNS, lega rasa sebab tak sabar nak jumpa Ustaz Don Daniyal. Melangkah masuk ke dalam dewan Ustaz Don dah sampai, wahhh makin tak sabar kami nak dengar perkongsian ilmu dari dia. Bila Ustaz Don mula bersuara memang masa 2 jam tu rasa sekejap sangat, bukan apa sebab penyampaian dia tu sampai ke jiwa. Dahlah sempoi dan kelakar sangat orangnya, sepanjang masa dewan gamat dengan gelak tawa.



Walaupun hanya 2 jam je bersama Ustaz Don tapi ilmu yang dia sampaikan penuh dengan isi yang padat, memang sesuai dengan tema "Dia Adalah Setiausahaku." Habis bersama beliau kami dihiburkan pulak oleh Dato' Nash, fuhhh memang mengimbau kenangan silam bila dengar lagu yang dia sampaikan. Terutama lagu Pada Syurga Di Wajahmu, sampai ke jiwa bait² lirik lagu tu. Lagu kegemaran Mas tu! Dahlah suara Dato' Nash tak berubah, masih sedap macam dulu.

Pastu macam biasa setiap tahun pihak penganjur akan adakan jugak cabutan bertuah dalam program ni, lumayan semua hadiahnya. Tapi Mas takde rezeki, nombor yang dapat tak bertuah pun. Tapi tak kisahlah, dapat sertai program ni pun dah kira bertuah. Rasalah kerjaya Mas sebagai Setiausaha ni dihargai, takdelah orang anggap kami ni hanya tahu jaga diari boss dan jawab telefon je. Padahal kamilah yang akan mengadap karenah pelanggan dulu sebelum mereka berjumpa boss, haaa berharga tau Setiausaha ni! Hehehee, terpuji lelebih pulak!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com