Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 15 Jun 2018

Riang ria Raya 2018

Assalamualaikum...(^ ^)

Salam Aidilfitri semua!

Wahhh kemain korang, berseri² di pagi raya. Macam² tema warna yang ada, semuanya cantik². Macam Mas tahun ni tema merah vs hijau, walaupun mula² cadang nak tema merah vs kelabu. Tapi disebabkan tak dapat warna tu, hijau emerald jadi pilihan. Cantik jugak bila dipadankan dengan merah kan, nampak sangat kontra dan berseri!



Tahun ni tak semuanya adik beradik Mas dapat berkumpul beraya bersama, cuma Mas dan kakak je yang ada. Yang lain giliran beraya kat rumah mertua, jadi kuranglah sikit meriah. Kalau tak mahu riuh rendah rumah arwah mak tu, mana taknya 17 orang cucu mak abah yang ada. Tak campur lagi tekak mak masing² dok jerit kat anak, haaa lagi riuhlah. 

Walaupun Mas dan kakak je yang ada, juadah raya tetap kami masak. Tapi buat yang ringkas je, hanya masak Rendang Daging dan Pulut Kuning je. Pastu beli Lemang 2 batang, jadilah janji dapat makan kan? Lagi pun lepas sembahyang raya dan sesi bergambar, Mas dah gerak ke rumah mak mertua. Tinggallah kakak dan anak²nya je, sebab tu tak nak masak banyak.



Lagi satu sebab tahun ni alhamdulillah husband dapat beraya bersama², kalau ikutkan dia tak dapat cuti pun tahun ni. Tapi ada orang yang nak gantikan dia bekerja, jadi dapatlah balik sekali. Pastu kalau dia ada, kenalah Mas masak juadah jugak kan? 

Haaa satu lagi jangan makan terlebih sangat tau, kang tak pasal² berat yang dah turun 5kg tu naik balik. Makan rendang, lemang dan ketupat tu boleh je, tapi kena berpada². Bukan setakat risau berat naik tapi takut jugak kena sakit perut, maklumlah macam² makan dari siang bawak ke malam.




3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com