terkini dan sensasi

Rabu, 19 September 2018

Moga mereka selamat tiba!

Assalamualaikum...(^ ^)

Setelah sebulan lebih mak abah mertua Mas di bumi Mekah dan Madinah bagi menunaikan haji, hari ni mereka akan berangkat pulang. Pukul 2 petang tadi waktu Malaysia mereka dan selamat bertolak dari Madinah, dijangka tiba Subuh esok pagi. 


Tapi yang tak berapa sedap hati bila dapat perkhabaran yang abah masuk hospital kat Madinah, dah seminggu lebih katanya. Itu pun tahu bila husband baru dapat telefon mak semalam, kalau tak memang tak tahu. Abah takde selera nak makan, jadi badan lemah dan pengsan. Teruslah dimasukkan ke hospital sana, nak bangun dan berjalan pun tak larat. Kena drip air lagi!

Cuma lega sebab hari ni abah dibenarkan balik, nasiblah tak kena tahan kat sana. Mungkin sebab tak kritikal sangat kot, nanti akan ada lah orang perubatan pantau keadaan dia dalam kapal terbang tu kan? Yelah bersedia takut apa² yang serius berlaku. Nak ke airport tadi pun mak kata ambulan yang hantar dari hospital. 

Pastu bila sampai Subuh nanti kesihatan abah akan diperiksa dulu, kalau takde apa² masalah serius dan kesihatan dia baik bolehlah balik. Tapi kalau masih teruk dan tahap kesihatan tak memuaskan mungkin akan dipantau kat hospital sini pulak, akan kena tahan wad dulu. Dah sihat nanti barulah boleh balik! 


Haihhh tak sabar tunggu esok pagi, harap mak abah selamat tiba dan takde apa yang serius. Moga kesihatan abah pun dah beransur baik dan tak perlu ditahan kat hospital lagi. Doakan ye korang!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com