terkini dan sensasi

Isnin, 22 Oktober 2018

Gegar Vaganza 5 : Minggu Keempat

Assalamualaikum...(^ ^)

Alaaaaa tak sangka pulak Shafie Rio yang tersingkir, ingatkan Billy Zulkarnain sebab nyanyian mereka kurang menyengatlah. Harapkan ada Siti Nordiana, kalau tak ke laut  dah persembahan diaorang. Berbalik pada Shafie Rio, sebenarnya nyanyian dia bagus cuma dia agak gementar semalam. Itu yang terkucil sikit suaranya dan kurang memikat hati juri, tapi apa pun dia dah berikan yang baik.


Persembahan semalam pulak bagi Mas penyanyi wanita kebanyakannya konsisten vokal mereka, tengoklah top 3 pun dikuasai wanita. Macam Dia Fadila memang mantap vokalnya mungkin kelebihan pada dialah sebab dapat lagu sendiri, satu bonus tu. Tapi Noryn Aziz pun agak konsisten jugak dan vokal mantap, dah 2 minggu dia dapat markah tertinggi. Farawahida pun apa kurangnya, 2 minggu jugak dalam top 3. Jadi mereka bertiga ni bakal bagi saingan sengit!

Satunya penyanyi solo Zamani memang tak pernah mengecewakan, vokal dia sentiasa sedap. Cuma mungkin pasangan duetnya agak tak sesuai sangat, jadi lenggok lagu Ghazal Untuk Rabiah tu jadi lainlah. Mungkin kalau dengan Ameng ke tentu lagi best, dua² legend kan!

Pastu konsert minggu depan makin menarik sebab semua peserta akan nyanyikan lagu² lama, bertemakan Lama Tak Dengar. Haaa lagu² lama yang jarang dah kita dengar akan diberi nafas baru oleh peserta² GV, pasti Mas harapkan ada kelainan dari persembahan mereka. Yelah dah masuk minggu kelima kan, jadi mereka perlu berikan yang terbaik untuk kekal hingga ke konsert akhir.

Jom tengok senarai lagu² untuk mereka.

Noryn Aziz | One Night Only (Jennifer Holliday)
Maya | Sekadar Di Pinggiran (Francisca Peter)
Dia Fadila | Menghitung Hari (Salamiah Hassan)
Forteen | Hatiku Luka Lagi (Black Dog Bone)
Farawahida | Kau Merubah Segalanya (Fauziah Latiff)
Zamani | Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta (The Flybaits)
Hetty Sarlene | Mawar Putih Untuk Mama (Datuk Sharifah Aini)
Amelina | Pelangi Petang (Dato' Sudirman)
Billy Zulkarnain | Antara Ayer dan Jakarta (Dato' Sheila Majid)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com