Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 23 Oktober 2018

Sarapan sihat dengan Dutch Lady PureFarm

Assalamualaikum...(^ ^)

Dulu Mas bukanlah penggemar susu, bau susu pun dah rasa loya apatah lagi nak minum. Bukan tak cuba untuk minum tapi tekak memang tak boleh telan, cuba jugak campur dengan milo tapi tetap tak boleh minum. Sehinggalah masa mengandung anak ketiga Mas disahkan ada GDM, pastu HB pun rendah. Jadi Pakar Pemakanan sarankan kena minum susu sebagai diet harian dan untuk tambah darah, kena minum susu rendah lemak setiap pagi. 

Bermula dari situlah Mas cuba dan berusaha untuk minum susu demi kesihatan diri dan anak. Pilih punya pilih susu apa yang boleh ditelan, akhirnya tekak Mas boleh terima susu Dutch Lady PureFarm Low Fat. Mas cuba minum dan terus suka, sebabnya rasanya tawar je dan takde bau. Sejak dari tu memang hari² wajib sarapan minum sekotak susu Dutch Lady  PureFarm Low Fat yang 200ml tu. Haaa rasa seronoklah jugak bila berjaya minum susu di usia 33 tahun masa tu, hahahaa!


Sekarang dah jadi rutin harian Mas minum susu setiap pagi sebagai sarapan, kat rumah wajib ada stok susu Dutch Lady PureFarm. Anak² pun suka jugak susu Dutch Lady ni, depa minum camtu je atau makan dengan cereal. Biasanya Mas beli yang Low Fat dan Full Cream je, yang ada perisa tu Mas kurang suka sebab terlalu manis. 

Bila dah suka minum susu ni barulah Mas sedar pentingnya pengambilan susu setiap hari untuk keperluan badan kita. Pakar Pemakanan dari Dutch Lady Malaysia, Tan Huey Ghee ada berkata, "Protein dalam susu bertindak sebagai blok pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku kita, ia jugak memainkan peranan penting dalam pelbagai proses biokimia, termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita. Anda boleh katakan bahawa protein adalah nutrien penting yang menyelenggara serta memelihara badan kita supaya berfungsi dengan lancar untuk melakukan aktiviti seharian."


"Minum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita, hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah," katanya lagi.

Jom tengok apa khasiat yang ada dalam susu Dutch Lady PureFarm ni, penting untuk kita tahu semua ni.
1. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu supaya badan kita berfungsi dengan baik;

2. Kalsium merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak², dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif;

3. Vitamin A membolehkan mata kita berfungsi dengan baik dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja;

4. Vitamin B2 menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein;

5. Vitamin D membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus.


Haaa korang yang tak suka susu tu bolehlah jadikan pengalaman Mas ni sebagai permulaan untuk berjaya minum susu. Jom sahut cabaran ini dengan menyertai peraduan sarapan pagi #DutchLadyBreakfastChallenge menerusi talian dan berpeluang memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000. Fuhhh memang lumayan sangat tu! 

Pastu cara nak sertai mudah je, hanya perlu lengkapkan sarapan pagi korang bersama segelas susu Dutch Lady PureFarm yang bermula dari 8 Oktober 2018 sehingga 11 November 2018. Untuk maklumat lanjut boleh layari Facebook Dutch Lady Malaysia di:

atau 

"Start your day strong with protein from milk"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com