terkini dan sensasi

Isnin, 15 Oktober 2018

Gegar Vaganza 5 : Minggu Ketiga

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa memang dah jangka Elite akan tersingkir, vokal sangat ke laut dalam. Bukan mereka tak boleh nyanyi tapi macam tak buat persiapan mantapkan vokal sebelum masuk GV ni. Dulu kan mereka pernah terkenal dengan lagu² yang semuanya sedap² masa tu, vokal pun boleh tahan. 


Tapi dalam GV5 ni mereka kurang bernasib baik, mungkin sebab dah lama tak menyanyi kan? Cuma dari segi teknikal dan persembahan memang mereka berikan yang terbaik, vokal je kurang menyengat. Jadi juri pun tak dapat bantu berikan markah terbaik, yelah vokal dan persembahan kena seiring. Dua² mesti memikat hati juri!

Dari segi persembahan peserta lain malam tadi bagi Mas yang cukup menghiburkan adalah Shafie Rio, haaa kemain dia gelek dangdut lagu Yang Penting Hepi. Walaupun bukan genre dia dan vokalnya agak kurang mantap tapi dia tetap berikan yang terbaik. Semua penonton terhibur dan dia dapat pujian juri! Amelina pun bagus semalam, walaupun dia sakit tapi mampu berikan persembahan mantap dan vokal pun bagus. Mampu bagi saingan kepada peserta lain Amelina ni, jadi diaorang semua kena berjaga²!

Zamani pulak tetap menangi hati Mas, vokal dia memang tiada tandingan. Harap dia mampu kekal hingga ke pentas akhir! 

Haaa apa pulak cabaran minggu depan, nampaknya mereka bakal bergabung dengan artis² dari GV sebelum ni. Bertemakan GVBB iaitu "Gegar Vaganza Bergegar Bergabung" pasti mereka bakal berikan persembahan yang bisa mengegarkan pentas. Haihhh tak sabar nak tengok ni, lagu² pilihan pun semuanya menarik.

Amelina & Sam Inuendo | Tak Pernah Hilang (Amelya & Kaer) 
Farawahida & Ezad Lazim | Hati Ini Telah Dilukai (Kris Dayanti & Ajai) 
Noryn Aziz & Liza Hanim | Seksis (Anita Sarawak) 
Dia Fadila & Rahmad Mega | Tangisan Mahaenis (Dia Fadila & Hattan) 
Zamani & Mamat Exist | Ghazal Untuk Rabiah (Jamal Abdillah & M. Nasir) 
Hetty Sarlene & Zarul | Aku Cinta Aku Rindu (Nurul & Ajai)
Shafie Rio & Azharina | Ada Apa Dengan Cinta (Melly Goeslaw & Eric) 
Maya & Tia Jinbara | Bujang Senang (Wings) 
Forteen & Haiza | Seluruh Cinta (Dato' Seri Siti Nurhaliza & Cakra Khan)
Billy Zulkarnain & Siti Nordiana | Hanya Memuji (Shanty & Marcell)

Fuhhh ai tak sabar tengok gandingan Zamani dan Mamat serta Noryn Aziz dan Liza Hanim. Lagu menarik tu depa bawak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com