terkini dan sensasi

Selasa, 11 Disember 2018

Moga temujanji terakhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Esok sekali lagi ada temujanji untuk Aiyra di Hospital Serdang, kena scan jantung lagi sekali. Sebenarnya masa lahir doktor ada bagitau kat jantung dia ada 2 lubang, masa umur 2 bulan dah scan buat kali pertama. Scan masa tu doktor cakap lubang tu dah hampir nak tertutup, tapi masa umur dia setahun kena datang lagi sekali.


Jadi kenalah Mas datang follow up esok, nak pastikan lubang tu dah betul² tertutup. Sebenarnya kalau ikutkan Aiyra ni aktif dan sihat je, tak pernahlah dia hadapi masalah berkaitan keadaan jantung tu. Cuma apa pun Mas kena jugak bawak dia scan dan jumpa doktor, demi tahap kesihatan dia. Memang luar nampak normal tapi Mas tak tahu keadaan dalaman dia, jadi lebih baik jumpa pakar kan?

Ikutkan memang malas nak bersesak dan menunggu lama kat hospital tu, tapi demi anak kenalah gigih kan. Tak bolehlah bila tengok keadaan anak sihat je, Mas abaikan temujanji dengan doktor tu. Kalau ada masalah kemudian nanti, Mas yang susah. Jadi biar susah sekarang dari anak hadapi masalah kemudian nanti. Sebagai ibu bapa kita kena prihatin hal² camni, tak boleh pandang remeh walaupun kita tengok anak² sihat je.

Moga urusan esok dipermudahkan Allah, moga 2 lubang kat jantung Aiyra tu dah tutup sepenuhnya. Jadi tak perlulah nak kena repeat scan jantung lagi, harap sangat ini temujanji terakhir untuk masalah jantung dia. Moga lepas ni dia akan membesar dengan sihat sehingga dewasa.

2 ulasan:

  1. allahu. semoga dipermudahkan segala urusan dan anak kecil ni kembali sihat seperti biasa dengan izin Allah. aamiin aamiin

    BalasPadam
  2. Uihhh br tau mas..,harap2 semanya akan okay ..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com