Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 17 Disember 2018

Persiapan persekolahan anak²

Assalamualaikum...(^ ^)

Lebih kurang 2 minggu je lagi anak² nak kembali ke sekolah, jadi persiapan persekolahan dah kena sediakan sekarang. Kalau lambat² nanti kelam kabut pulak, lagi pun anak² ramai kan?


Macam Mas tahun depan 2 orang anak akan masuk sekolah baru, Arfan ke tingkatan 1 dan Airis masuk tahun satu. Jadi bila dah sekolah baru tu mesti banyak persiapan dan perbelanjaan pun lebih jugak. Sebab itulah kena beli sikit² dari awal supaya tak terasa sangat duit tu keluar dengan banyak. Pastu kalau kakak Atikah dapat masuk asrama penuh, lagilah kena sediakan duit lebih.

Jadi minggu ni Mas mulakan dulu beli baju dan kasut sekolah dulu, nanti baru beli peralatan sekolah kat koperasi dan beli alat tulis. Tahun ni Mas beli baju kat kedai Bintang Fashion je, baju kainnya murah dan berkualiti. Semuanya Mas beli 3 pasang sorang, sebab ada hari yang kena pakai baju sukan dan baju kokurikulum. Kasut pulak Mas beli kasut hitam, sebab kat sekolah mereka dah boleh pakai kasut hitam. Kali ni Mas beli jenama Pallas Jazz, haaa tahan lasak dan lama sikit. Lagi pun Mas dapat harga murah, RM35++ je untuk sepasang. 

Haaa senang bila dah selesai beli semua, takde dah nak pening fikir. Nanti dapat bonus boleh selesaikan pulak urusan kelengkapan di koperasi sekolah dan alatulis. Macam sekolah Airis memang dah mula jual buku², esok bolehlah mula beli. Sekolah Atikah dan Arfan lambat lagi, lepas cuti Krismas baru buka. Alatulis pulak memang tiap tahun kena beli, faham²lah kan anak² ni. Ada je barang yang hilanglah, tak cukuplah dan macam² lagi.

Kos pulak memang Mas bajet lebih dari RM1k untuk kesemua sekali, yelah anak dah 3 orang sekolah jadi kenalah bajet lebih. Korang camne pulak, dah selesaikan persiapan persekolahan anak².

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com