Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 18 Disember 2018

PONS Extra Virgin Olive Oil (EVOO)

Assalamualaikum...(^ ^)

Siapa sini pengguna minyak zaitun, angkat tangan! Tapi tahukah minyak zaitun jenama apa yang terbaik, tulen dan betul² berkhasiat. Haaa kalau tak tahu ni Mas nak kongsikan minyak zaitun yang bagus dan betul² tulen, Mas dah amalkan tau!


PONS Extra Virgin Olive Oil
Pernah dengar jenama PONS tak, Mas pun baru je tahu pasal minyak zaitun jenama ni. Sebelum ni pernahlah guna jenama lain yang beli kat pasaraya, tapi bila amalkan jenama PONS ni baru Mas tahu ia minyak zaitun yang terbaik.

PONS adalah jenama minyak zaitun tulen yang diimport khas dari negara Spain, serta ada lebih kurang 1000 jenis pokok zaitun di seluruh dunia dan salah satunya di Spain. Minyak zaitun dari Spain ini berkualiti tinggi serta mendapat pensijilan HALAL dari Neatherland dan diiktiraf oleh JAKIM. Ia mempunyai tahap acidity terendah di Malaysia iaitu ~0.3%. Produk ini ada kelebihannya tersendiri iaitu ia boleh diamalkan sebagai supplemen kesihatan setiap hari dan jugak boleh digunakan dalam masakan.


Haaa bagus kan, 2 dalam 1 gitu. Mas dah amalkan tahu minum sesudu 2 kali sehari, memang dapat rasa perubahan pada sistem pencernaan dan kulit wajah. Korang tak perlu risau pasal rasa minyak ni tau, sebab ia tak rasa apa² pun dan memang boleh ditelan dan diminum. Cara nak amalkannya pun mudah je, ikut cara² ni.

1. Amalkan minum 2 kali sehari iaitu 1 sudu sebelum sarapan dan 1 sudu sebelum tidur.

2. Jangan minum air selama 3 minit selepas minum untuk kesan yang lebih bagus.

3. Boleh dicampur dalam makanan seperti dalam sup atau sebagai dressing untuk salad.

4. Boleh jugak disapu pada kulit untuk hilangkan kesan parut, masalah kulit kering, masalah ekzema, masalah sakit sendi dan lutut serta bagus untuk lebat dan hitamkan rambut. 


PONS Babies and Kids Extra Virgin Olive Oil
Haaa ini yang paling menarik tentang produk PONS ni, ianya ada minyak zaitun yang khas untuk bayi dan kanak². Boleh digunakan pada bayi seawal usia 6 bulan dan keatas. Mas ada jugaklah guna minyak zaitun kalau buat bubur untuk Aiyra tapi bila dah tahu PONS ada minyak yang khas untuk bayi memang terus amalkan. Selain guna untuk Aiyra, boleh jugak gunakan untuk anak² yang lain.

Yang paling suka bila Mas gunakan untuk masalah kulit Airis, berkesan tau tak. Dah elok dah kulit dia, takde dah masalah gatal² dan kulit kering. Atikah pulak ada masalah kulit muka berjerawat dan kering, dia pun amalkan sapu kat muka setiap hari. Sekarang dah nampak kulit dia makin licin dan tak kering dah. Haaa memang bagus tau PONS EVOO untuk bayi dan kanak² ni, korang kena cuba amalkan untuk anak².

Khasiat dia jangan cakaplah, memang banyak. Antaranya dapat meningkatkan sistem imunisasi, membantu sistem penghadaman, membantu masalah sembelit dan gastrik serta ianya antioksidan yang bagus. Nak amalkan pun mudah je, boleh dicampur dalam masakan anak² dan minum camtu je pun bagus. 



Haaa banyak dah Mas kongsikan pasal kelebihan PONS EVOO ni, sekarang Mas nak kongsikan pulak mengenai tips pemilihan yang betul jika nak beli minyak zaitun. Sebelum ni Mas tak tahu jugak, tapi bila dah dapat penjelasan barulah Mas tahu. Seperti kita maklum manfaat utama dalam minyak zaitun adalah untuk kesihatan dan kecantikan, jadi kita kena pilih minyak yang betul² tulen, bagus dan berkualiti. 

Ini tips pemilihan yang betul, pilih yang tulen tau!
1. Jangan beli botol kaca warna cerah, ini kerana kandungan khasiatnya akan hilang disebabkan oleh proses photo oxidation kerana terdedah kepada sinaran UV.

2. Jangan beli botol plastik kerana kandungan bahan kimia di dalam plastik akan bertindak balas dan bercampur dengan minyak zaitun.

3. Jangan beli minyak zaitun jenis softgel atau kapsul, ia tidak digalakkan kerana minyak zaitun akan kehilangan khasiat semasa proses memasukkan minyak ke dalam softgel atau kapsul.

4. Disyorkan beli minyak zaitun di dalam botol kaca gelap dan dibotolkan secara nitrogen injection.

5. Pastikan minyak zaitun yang dibeli ada pensijilan organik dan fair trade serta pensijilan ISO2200.

6. Pastikan ianya minyak Extra Virgin Olive Oil (EVOO) yang dikeluarkan dari negara pengeluar asal seperti negara Spain.


Harga PONS Extra Virgin Olive Oil
Harganya sangat mampu milik dan murah, hanya RM25 untuk botol saiz 250ml. Untuk PONS Babies & Kids harganya pulak RM45 untuk botol saiz 250ml. Korang boleh beli minyak zaitun jenama PONS ni di Al Masoud Trading Shah Alam, nak beli online di Shopee pun boleh (free postage)

Untuk maklumat lanjut mengenai PONS EVOO ni korang boleh layari laman media sosial mereka.


Alamat
AL MASOUD TRADING
No.G-33A, Blok 5, Laman Seri Business Park
Persiaran Sukan, Seksyen 13
40100 Shah Alam, Selangor
Telefon: 03-55245570


11 ulasan:

  1. Baru tau minyak zaiton sebaiknya botol gelap. Nak try laaaa Pons ni. Makaseh Mas sharing

    BalasPadam
  2. Thank you sharing. Confused nak beli yg mana. Nasib baik mas buat entry

    BalasPadam
  3. Byk review fiza baca kata bagus myk zaitun pons ni kak, blh tryy la nnti

    BalasPadam
  4. Murah jgak eih minyak zaitun ni...

    BalasPadam
  5. AL MASOUD TRADING tu dekat rupanya.

    BalasPadam
  6. Huda pun amalkan produk PONS ni, anak2 pun huda letak Pons for kids dalam food diorang.

    BalasPadam
  7. nak beli mintak zaitun tulen dan berkualiti, kena beli jenama PONS

    BalasPadam
  8. Baru tau pasl minyak zaitun jenama ni..bgus ni

    BalasPadam
  9. nak cari minyak zaitun yang betul2 bagus kena pilih juga jenma yang bagus kan

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com