terkini dan sensasi

Khamis, 13 Disember 2018

Tahniah kakak Atikah!

Assalamualaikum...(^ ^)

Habis dah debaran anak² ambik keputusan periksa, hari ni Atikah dah selamat ambik result PT3 dia. Seperti biasa Mas tak dapat nak temankan dia, sebab atas tuntutan kerja. Jadi kenalah dia pergi sendiri je, Mas cuma doakan agar dia dapat keputusan cemerlang. 


Mas pun dah standby pukul 10 pagi nak semak melalui SMS, debar jugak masa tu. Tapi belum sempat nak tengok, husband dah hantar gambar melalui whatsapp. Ingatkan gambar apa, rupanya keputusan PT3 Atikah. Bila tengok je terus laju airmata mengalir, tak sangka dia boleh dapat keputusan sebaik itu. Dia pun tak percaya sebab dia tak target dapat A sebanyak tu, sebab memang ada subjek yang susah masa periksa tu.

Memanglah keputusan tu bukan semua A dan tak secemerlang orang lain, tapi 6A4B tu dah cukup cemerlang bagi Mas. Mas bangga sangat dengan pencapaian dia, bolehlah dia mohon asrama penuh. Lagi pun dia berminat nak masuk sekolah sains, jadi keputusan tu memang sangat sesuai untuk dia mohon. Harap sangat dia dapat sekolah berasrama penuh tu, senang sikit dia nak fokus untuk persiapan SPM pulak.

Lega sebenarnya bila anak² dah capai keputusan terbaik dalam peperiksaan mereka, dan apa pun keputusannya Mas tetap bangga. Takde Mas nak bandingkan anak², semua Mas sokong dan Mas percaya mereka dah lakukan yang terbaik. 

Sebagai ibu bapa kita kena bagi kata² semangat dan dorongan, pastu kena bangga dengan apa sahaja keputusan anak² dapat. Kalau tak seperti kita impikan janganlah melatah, janganlah marah dan bermasam muka. Itu dah rezeki anak² kita dan mereka dah buat yang termampu, jadi banggalah dengan semua tu. 

Tahniah anak² mama!

3 ulasan:

  1. Tahniah Atiqah... Moga impian nak masuk asrama penuh jadi kenyataan Aamiin

    BalasPadam
  2. Tahniah! Moga dapat masuk sek sains seperti yg dia nak.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah.. Tahniah kakak Atikah. Tahniah juga Kak Mas.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com