terkini dan sensasi

Khamis, 6 Disember 2018

Tahniah Harimau Malaya!

Assalamualaikum...(^ ^)

Tahniah Harimau Malaya, layak ke perlawanan akhir Piala AFF Suzuki 2018. Fuhhh memang mendebarkan sungguh perlawanan semalam, boleh bikin sakit jantung dibuatnya.


Masa pemain Malaysia lakukan kesilapan dengan menjaringkan gol sendiri tu, Mas fikir memang tipis dah harapan. Walaupun masa tu baru lagi permainan bermula, tapi risau gol tu akan buat pemain Malaysia lagi banyak lakukan kesilapan. Yelah mereka pasti tertekan, kena kerja keras untuk cari gol penyamaan. Namun tuah berpihak pada kita apabila Syahmi menjaringkan gol penyamaan, fuhhh cantik gol dia tu. Kalau tengok semula memang tak sangka boleh gol. 

Pastu sekali lagi kesilapan berlaku, Mas tengok memang kelam kabut sangat masa tu. Kekasaran pemain kita membolehkan Thailand dapat sepakan percuma dan ianya tidak disiakan oleh mereka. Haaa masa ni Mas dah mula emo, hahahaa ai memang tak boleh tengok bola ni memang emo semacam. Tapi emo tu bertukar gembira bila Mat Yo menjaringkan gol kedua buat Harimau Malaya, fuhhh lega! Jadi dah terbuka luas peluang Malaysia nak ke final

Namun malang tidak berbau, kesilapan yang tak dijangka berlaku. Tangan pemain kita terkena bola dan sepakan penalti diberikan kepada Thailand, haaa memang tepuk dahi lah. Dahlah masa tu tinggal 2 minit je lagi masa tambahan nak habis, memang murunglah semua penyokong. Kalau gol maka musnahlah harapan kita nak ke final, Mas pun tak harap apa² dah masa tu.


Bila sepakan penalti tu nak dilakukan perasaan masa tu jangan cakaplah, senak perut, sesak nafas dan sakit jantung dibuatnya. Debar oiii, tak senang duduk dibuatnya. Sekali bila pemain Thailand sepak, bola melayang ke atas. Haaa apa lagi, jerit sampai nak terkeluar anak tekaklah Mas. Fuhhhhh lega sangat, akhirnya impian Harimau Malaya jadi kenyataan untuk beraksi di pentas final. Tahniah sekali lagi, Malaysia Boleh!

1 ulasan:

  1. Stress yakmat hahaha .. anak sampai nangis masa penalti

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com