terkini dan sensasi

Selasa, 19 Februari 2019

Berjaya terpilih temuduga

Assalamualaikum...(^ ^)

Masa mula² tahu pasal program Asia Kakehashi Project Japan ni memang tak terfikir pun nak suruh Atikah mohon, yelah Mas fikir bukan senang nak dapat kan? Tapi Mas tanya jugak pada dia, berminat tak nak mohon. Laju je dia cakap nak, terus ajak kawan baik dia mohon sekali. 


Haaa Mas tahu dia memang suka benda camni, peluang untuk dia jugak nak rasa pengalaman ke luar negara. Lagi pun bagi Mas program camni bagus untuk dia, boleh dapat peluang dan pengalaman mempelajari budaya dan pendidikan negara Jepun tu. Pastu dapat jugak dia berkenalan dan bergaul dengan pelajar² lain dari serata negara.

Pastu bila dah mohon tu takdelah berharap sangat untuk dapat, yelah tentu ramai saingan kan? Jadi kami tunggu jelah, kalau ada rezeki tu maka ada lah. Tapi tak sangka 2-3 hari lepas Atikah terima emel dari pihak Yayasan AFS tu, dah dia berjaya terpilih untuk hadiri temuduga. Syukur sangat ada rezeki untuk dia berpeluang ke negara Jepun, doakan moga dia berjaya temuduga ni!


Cuma bila dia dah dapat temuduga tu, hati Mas ni jadi sebaklah. Haaa tau lah perasaan mak² ni kan, mulalah fikir macam². Kalau dia berjaya dapat nanti, tak taulah nak gambar camne rasa nak berpisah dengan dia. Lama jugak dia akan pergi, 6 bulan. Hehehee gitulah, gembira dia dapat peluang ni tapi dalam masa yang sama sedih jugak kalau dia dapat pergi nanti. 

Tapi takpelah Mas doakan yang terbaik untuk dia, moga dia berjaya dalam temuduga tu. Bagus dapat peluang tu, demi masa depan dia jugak. Satu pengalaman berharga tu kalau dapat, berpisah 6 bulan je dengan dia. Good luck kakak untuk temuduga tu Sabtu ni, buat yang terbaik tau!

6 ulasan:

  1. Semoga atikah berjaya temuduga ke jepun

    BalasPadam
  2. alhamdulillah,syukur! Moga dipermudahkan urusan anaknya..

    BalasPadam
  3. waahhh! best nya. tahniah atiqah. good luck untuk temuduga nanti. Macam mana nak mohon program tu kak mas?

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com