terkini dan sensasi

Rabu, 13 Mac 2019

Dek sikap pihak tak bertanggungjawab!

Assalamualaikum...(^ ^)

Bodoh dan tak berhati perut!

Haaa itu je yang boleh Mas katakan pada si pelaku yang sesuka hati buang sisa toksid berbahaya di Sungai Kim Kim, Pasir Gudang tu. Dek kerana sikap tak bertanggungjawab tu lebih 500 orang pelajar sekolah dirawat akibat pencemaran tu, dan 111 sekolah terpaksa ditutup.


Pastu yang kesiannya ada pelajar yang kritikal, sampai terpaksa dirawat di ICU. Hancur luluh hati ibu bapa tengok anak terpaksa terima akibat dari sikap tak bertanggungjawab orang lain. Hospital sampai sesaklah dibuatnya!

Ya Allah kenapalah ada manusia durjana camni, tak fikir ke akibat buruk yang akan berlaku. Korang takde duit atau tak mampu nak lupuskan bahan kimia tu, janganlah sampai menganiaya orang lain. Sesuka hati je buat camtu, haihhh memang tak boleh terima dek akal kan? 

Harap pihak berwajib dapat bagi hukuman berat pada si pelaku ni, jangan sekadar suruh mereka bayar denda je. Itu mereka mampu buat, dan tak mustahil lepas bayar tu mereka akan ulangi lagi kes sebegini. Kalau ikut Mas yang sakit hati ni, rendam je muka sekor² dalam sungai tercemar tu. Haaa baru tahu camne seksanya orang yang menghidu dan terkena bahan kimia beracun tu! 

Mas harap sangat masalah ni dapat diatasi secepat mungkin, dan sisa bahan kimia tu dapat dibersihkan dengan sebaik mungkin. Pastu sekolah pun biar tutup lama sikit, dah sah benar² selamat baru buka kembali. Lagi satu penduduk di sana kena sentiasa ambik langkah berjaga², kalau boleh elakkan aktiviti di luar rumah supaya tak terdedah kepada pencemaran bahan kimia tu. Sama²lah kita doakan semoga penduduk di Pasir Gudang selamat dan dilindungi! 

3 ulasan:

  1. Ini bukan manusia punya kerja, ini Dajjal! Kami semua hidup dalam ketakutan di buatnya..
    Mohon doakan kami semua ya huhuhu

    BalasPadam
  2. Harap dapat tangkap mereka yg tidak bertanggungjawab ni..

    BalasPadam
  3. tapi macam mana kes tu sekarang?

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com