Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 15 April 2019

Review filem Upin Ipin: Keris Siamang Tunggal

Assalamualaikum...(^ ^)

Lama anak² berzikir nak tengok cerita Upin Ipin terbaru ni, lagi tak bawak lagi tulah akan tanya. Jadi hari Sabtu baru ni Mas bawaklah diaorang, lagi pun dah lama jugak tak tengok wayang ni!


Upin dan Ipin Keris Siamang Tunggal ini mengisahkan pengembaraan Upin dan Ipin bersama rakan²nya ke sebuah kerajaan dongeng bernama Inderaloka. Semasa pengembaraan ini mereka berjumpa dengan pelbagai watak dogeng seperti Bawang Merah Bawang Putih, Mat Jenin dan Pak Belalang. 

Review Upin Ipin
Bagi yang ada anak² tu Mas sarankan bawaklah mereka menonton filem Upin Ipin, sebabnya memang seronok dan banyak pengajaran boleh dipelajari. Terutamanya sikap setiakawan dan keakraban adik beradik, haaa memang boleh nampak Upin Ipin sedih bila terpisah antara satu sama lain dan rakan²nya. 

Pastu sudah pastinya ada elemen kelakar yang sangat mencuit hati, husband Mas yang tak minat sangat kartun ni pun boleh gelak besar. Lagi satu sinematografi dalam filem ni sangat cantik, terutama kat Inderaloka tu. Memang nampak macam betul² wujud je negeri Inderaloka tu, tertarik nak pergi. 

Jadi bagi Mas filem ni menarik untuk ditonton bersama anak², baru seronok. Tak rugi sebab korang tak akan rasa mengantuk, korang lagi nak tahu dan tahu apa yang jadi selepas tu. Mas bagi 8 bintang untuk Upin Ipin: Keris Siamang Tunggal!
 

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com