Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 15 Mei 2019

Koleksi terbaru A'bloom dari Althea Korea

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa sekali lagi Althea Korea perkenalkan koleksi terbarunya iaitu A'bloom. Memang tak sia² Mas jadi sebahagian dari Althea Angels sebab selalu dapat cuba produk² terbaru mereka. 


Koleksi A'bloom sangat menarik sebab ianya didatangkan dalam set yang lengkap untuk persediaan wajah sebelum dan selepas makeup. Ketiga² produk ni memang best tau, Mas dah cuba semuanya dah jatuh cinta sangat. 

Lagi satu yang Mas suka pasal produk² Althea A'bloom ni sebab semuanya comel² sangat. Kadang sayang nak guna tengok packaging yang cantik dan bentuknya yang comel! Hehehee serius tau, kalau korang beli pun mesti rasa camni. Meh Mas perkenalkan setiap satu dari koleksi terbaru Althea A'bloom ni.


A'bloom BHA Blackhead Blaster
Bintik hitam paling Mas tak suka, terutama dekat T-Zone. Bila dah banyak bintik hitam ni mulalah tona kulit jadi tak sekata, nak pakai makeup pun susah kan? Pastu nak hilangkan tu bukan senang, kadang ada sesetengah cara tu menyakitkan

Tapi dengan adanya BHA Blackhead Blaster ni korang tak perlu risau dah, blackhead boleh hilang semudah ABC. Bahan kandungan organik di dalamnya seperti Apricot Seeds Powder, Charcoal dan Tree Leaf Oil sangat sesuai dan bagus untuk kulit. 


"Blackhead out without the ouch!" Haaa memang betul tau, tak rasa sakit pun. Nak pakai dan nak bersihkan pun senang, sedar² balckhead dah takde. Itulah pengalaman Mas pakai BHA Blackhead Blaster ni, memang best dan berbaloi untuk korang miliki.

A'bloom Meringue Puff
Haaa puff ni memang comel teruk tau, bila tengok rasa nak kunyah² je sebab terbayang macam meringue cookies pulak. Hehehee!


Ia diperbuat dari Non Latex sponge dengan hydrophilic. Didatangkan dalam 2 saiz iaitu Giant Meringue Puff dan Baby Meringue Puff. Yang Giant boleh digunakan untuk meratakan foundation di seluruh wajah manakala yang Baby untuk sapuan di celah hidung, tepi bibir dan mata. 


Tekstur puff ni sangat lembut tau, licin je bila nak blend foundation pada wajah. Memang tak akan bercapuk punya, foundation akan nampak sekata je pada wajah. Yang menariknya puff ini boleh diguna kering atau basah, pasti kalau nak guna basah rendam je dalam air dan ia akan berkembang 1.5 kali ganda dari asal. Nak cuci pun senang, rendam dalam air dan keringkan.

A'bloom Refreshing Skin Mask
Ini lagi satu yang best dalam set Althea A'bloom 
ni, iaitu Mask Sheet. Ada 4 jenis dan semuanya diperbuat dari ekstrak buah-buahan dan tumbuhan semulajadi. 
1. A'bloom Anti-Blemish Peach Mask Sheet
2. A'bloom Moisturizing Watermelon Mask Sheet
3. A'bloom Nourishing Avocado Mask Sheet
4. A'bloom Brightening Lemon Lime Mask Sheet

Memang segar kulit wajah bila pakai mask sheet ni, sebabnya mask dia sangat lembab. Bila pakai kulit akan rasa tenang sebab bau buah-buahan tu. Pastu ia jugak jadikan PH kulit senttiasa lembab dan tidak mudah kering. Kalau seharian dan pakai makeup, pakailah mask sheet ni pasti kulit korang akan kembali segar dan cantik!


Haaa memang rugi tau korang tak dapatkan koleksi terbaru A'bloom ni. Harganya murah sangat, dan yang paling penting berbaloi untuk korang cantikkan kulit wajah. Layari website https://my.althea.kr untuk maklumat lanjut dan pembelian.

1 ulasan:

  1. Yg blackhead buster tu menariklah, teringin nak cuba gak nnt

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com