terkini dan sensasi

Isnin, 6 Mei 2019

Selesai baju untuk 1 Syawal!

Assalamualaikum...(^ ^)

Hamboiii baru hari pertama puasa dah siap beli baju raya, tak menyabar sungguh kan? Kalau ikutkan baru tahun ni Mas beli baju raya awal, biasanya dah masuk 15 Ramadhan ke atas baru pergi shopping. Tapi penatlah bila shopping dalam keadaan diri tengah berpuasa tu, mood nak membeli pun ke laut jugak. 

Jadi tahun ni Mas pergi beli awal sikit, lagi pun ada duit lebih apa salahnya beli awal kan? Mas beli baju untuk pakai pagi Syawal je dulu, baju anak² yang lain tu belum lagi. Yang tu boleh beli kat uptown je, sekurangnya yang nak pakai Syawal pertama tu dah selesai beli. 


Mas pergi beli kat Kenanga Wholesale je, kebetulan semalam baru balik dari kampung. Terlanjur dah lalu kat area KL tu, ajak jelah husband pergi terus. Tapi memang sesak ko, maklumlah hari minggu. Nak naik ke parking dan nak dapat parking pun makan masa dekat 1 jam, tapi dah sampai jadi hadap jelah. 

Kami sampai pukul 3 petang, dekat pukul 7 malam baru dapat beli semua baju. Jenuh tawaf dekat 4 jam dari tingkat 1 sampai tingkat 7, sampai semua kedai nak tutuplah. Tapi sebab dah nekad nak dapatkan semua baju, penat camne pun Mas hadap jugak. Nasiblah belum berpuasa kan, jadi mood tu takdelah ke laut sangat dan Aiyra pun tak meragam semalam. 

Yang paling susah nak dapat semalam, baju Airis dan Aiyra. Mulanya nak giveup jugak, sebab ada yang berkenan takde saiz Airis tapi ada saiz Aiyra je dan sebaliknya jugak. Dah dekat pukul 7 malam baru dapat baju yang ada saiz dan yang matching dengan baju lain, itu pun xdelah sama warna. Janji dapat sedondon Mas dah puashati! 

Haaa lega dah selesai 1 bab, takdelah kelam kabut nanti kan. Ni tunggu gaji bulan Mei ni baru beli baju yang lain untuk anak², Mas dengan husband sepasang sorang dah memadai! 

2 ulasan:

  1. tahun ni SA lupa lagi tempah baju..so beli siap je la nanti..senang..cadang nak cari kat Shah Alam..x pun pi area KL je nanti

    BalasPadam
  2. ALhamdulillah! dapat buat persiapan awal, boleh concentrate dengan ibadah puasa jer , kepala pun tak risau dah pasal baju raya

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com