terkini dan sensasi

Isnin, 28 Oktober 2019

Boling Fun Puspanita IPKKM 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Walaupun dah setahun tak masuk ke gelanggang boling tapi semangat nak main tu tetap ada, susah nak tolak kalau bab boling ni. Yelah Mas dari zaman UiTM dulu dah main boling, jadi dah sebati dengan jiwa. Cakap je nak pencen dah, tapi bila ada tournament tetap nak masuk jugak. 


Sabtu lepas Puspanita IPKKM ada anjurkan Boling Fun Puspanita, ini sempena Bulan Sukan Negara. Bukanlah tournament yang besar, sekadar perlawanan di kalangan ahli² Puspanita Ibu Pejabat KKM. Bolehlah nak jadikan ia sebagai latihan pemanas untuk Mas yang dah lama tak main ni, mana tau boleh jadikan persiapan untuk ke Sukan KKM tahun 2021 nanti. Heheheee kenalah berangan kan?

Kali ni seramai 30 lebih ahli Puspanita yang sertai pertandingan, kami main 3 games sahaja. Pastu pemenang kali ni adalah untuk kategori individu, bukannya berkumpulan. 10 individu terbaik akan dapat hadiah jika perolehi jatuhan pin terbanyak, haaa ramai jugak tu. Hadiah yang disediakan adalah hamper untuk tempat ke-4 hingga ke-10 dan piala + hamper untuk tempat pertama, kedua dan ketiga. 


Selepas hampir 2 jam main, alhamdulillah mampu jugak Mas capai skor 100 ke atas walau dah lama tak main. Ternyata skill tu tetap ada meski pun dah lama tak berlatih, dah lama tak pegang bola dan dah lama tak membaling. Untuk setiap games Mas skor 152, 126 dan 147 mata. Jadi dengan jatuhan pin sebanyak 425 untuk 3 games Mas menang sebagai Naib Juara, haaa memang tak dijangka langsung.

Alhamdulillah rezeki walaupun dah hampir setahun tak main, hehehee ternyata masih berbisa jugak. Beza mata dengan Johan pun tak banyak, hanya 3 mata je. Kalau Mas main lebih baik, mungkin boleh raih gelaran Juara kan? Tapi takpelah dah dapat tempat kedua pun dah kira bertuah, bukan senang bagi orang yang dah lama tak berlatih boleh menang. 


Lepas ni kenalah aktif semula untuk kejar misi Sukan KKM 2021, moga tak hangat² taik ayam ler. Hahahaa! 

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com