Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 12 November 2019

Gegar Vaganza 6 : Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Wahhh memang tak dijangka di konsert kelima tiada penyingkiran, rasanya pertama kali dalam GV. Tapi bila pihak GV buat camni, semua peserta kena lebih berhati². Manalah tau di konsert ke-6 nanti ada 2 penyingkiran. Haaa peserta kena lebih fokus, lebih menhayati lagu dan berikan sepenuh jiwa pada persembahan jika tak mahu tersingkir.


Persembahan terbaik minggu kelima ni dirampas semula oleh Naqiu, memang wow nyanyian dia. Mas puji Naqiu ni, dia bagus dan belajar dari kesilapan. Bila dia buat yang kurang menyengat minggu lepas, dia tak berdiam diri tapi perbaiki mutu persembahan dan buktikan dia mampu jadi lebih baik. Dua juri puji dia cerdik, tak pandang sambil lewa kritikan juri!

Jatt dan One Nation Emcess pun tak kurang hebatnya, ini kira saingan Naqiu lah. Macam Jatt vokal memang power sampai Tok Ram pun tak nak bagi komen, sebab takut termintak Jatt nyanyi satu lagu lagi. Yelah dia tak puas, hehehee! One Nation Emcess pulak buktikan walau mereka berkumpulan tapi tetap cipta kelainan dalam setiap persembahan, semua ahli mainkan peranan.



Untuk konsert ke-6 minggu depan bertemakan Meletop, semua peserta akan nyanyikan lagu yang pernah meletop satu masa dulu. Paling Mas tak sabar nak tengok nyanyian Naqiu, Jatt dan Wann sebab lagu yang akan mereka nyanyi adalah lagu yang Mas suka. Pastu lagu² tu agak sukar disampaikan dan perlukan jiwa dan penghayatan. Harap mereka berikan persembahan yang letop dan vokal pun letop!

Inilah pilihan lagu² untuk konsert ke-6:
Jatt | Still Loving You (Scorpions)
Wann | Pengemis Cinta (Ella)
Sham | Suratan Takdir (Gersang)
One Nation Emcees | Gadis Dan Bunga (Rahimah Rahim)
Naqiu | Juwita (Saleem)
Roy | Sonata Musim Salju (Hazami)
Feeza | Terus Mencintai (Siti Nordiana)
Nurfatima | Enggan (Fauziah Latiff)
Norshila Amin | Kerana Cinta (Elvi Sukaesih)
Hady Mirza | Cinta Luar Biasa (Andmesh Kamaleng)

2 ulasan:

  1. What an Outstanding post. I found this too much informatics. It is what I was seeking for. Pikdo is an Instagram Online Viewer that you can easily browse users, location, followers, hashtags, popular contents, statistics and much more.

    BalasPadam
  2. Jatt nyanyi still loving you memang meletop! Otai lah katakan. Persembahan Roy pun saya suka juga.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com