terkini dan sensasi

Isnin, 18 November 2019

Perancangan cuti² 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas ni jarang nak dapat bercuti setiap tahun, yelah kekangan bajet tu bila keluarga dah makin besar ni. Pastu ditambah pulak husband susah nak dapat cuti kalau hujung tahun. Tapi tahun ni kebetulan pulak husband dapat cuti dan Mas pun memang dah lama rancang nak cuti lama hujung tahun. 

Jadi dah alang² husband dapat cuti tu dan kebetulan ada rezeki sikit, Mas pun gatal kaki lah nak pergi jalan². Lagi pun kesian jugak kat anak², dah lama tak jalan² setiap kali cuti sekolah. Bila dah ada perancangan tu, teruslah pilih destinasi mana nak dituju. Destinasi tu memang dalam Malaysia je, nak ke luar negara masih belum mampu lagi. Insya Allah ada rezeki nanti!


Pilih punya pilih, Mas cadang kat husband nak pergi ke Penang. Pastu balik dari sana, cadang nak bermalam pulak kat Cameron Highlands dalam 2 malam. Dah elok dah perancangan tu tapi husband pulak cakap "Kalau pergi utara ni abang lebih suka masuk Langkawi, seronok sikit nak berjalan!" Haaaaa Langkawi lagi, padahal baru tahun lepas bercuti kat sana. Memanglah seronok jalan² kat Langkawi tapi kalau boleh Mas nak pergi tempat lain jugak, tapi husband Mas tu lebih kuat nak ke Langkawi jugak! 

Fikir punya fikir, gaduh punya gaduh dan akhirnya Langkawi jugaklah jadi pilihan. Hahahaa mengalah jugaklah dengan husband, dah dia yang sponsor semua jadi ai kena ikut jelah. Mas teruja je nak ke Langkawi tu walau dah 5 kali pergi, siapa tak excited nak ke sana kan? Syurga borong coklat dan pinggan mangkuk, hehehee!


Kali ni macam biasa kami akan bawak masuk kereta ke sana, lebih memudahkan dan jimat masa serta bajet. Penginapan pulak kami pilih hotel bajet je kali ni sebab nak jimat dan kami pun hanya balik hotel untuk tidur je, waktu siang banyak habis masa jalan². Jadi hotel bajet dan memadai, tapi kami pilih yang selesalah untuk satu keluarga menginap. Bajet pun dah buat jugak, moga dipermudahkan segalanya!

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com