Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 8 April 2020

Cekodok Roti Gandum

Assalamualaikum...(^ ^)

Sepanjang PKP ni antara menu sarapan yang paling laku ialah Cekodok atau Jemput², haaa kalau buat tu berebut masing² makan. Baru² ni Mas cubalah buat Cekodok Roti Gandum sebab nak habiskan roti gandum, yelah roti tu Mas sorang jer makan. Jadi sebelum expired date Mas buatlah cekodok, jadi takdelah membazir kan?

Anak² pun berselera makan, walaupun hakikatnya diaorang tak makan pun roti gandum. Bila dah buat cekodok, sedaplah pulak. Ini Mas kongsikan resepinya, mudah sangat!


Bahan-bahan Cekodok Roti Gandum
2-3 cawan tepung gandum
3-4 keping roti gandum (koyak-koyakkan)
1 biji telur
1 sudu kecil garam
2 sudu besar gula
Air secukupnya

Cara² membuatnya
1. Campurkan semua bahan² dan kacau hingga sebati, pastu masukkan air dan bancuh sehingga aduan sebati. Macam Mas suka bancuh agak cair sikit supaya bila goreng ia tak keras. Kalau nak tambah sayur macam lobak atau daun bawang pun boleh, ikut suka.


2. Pastu goreng atas api sederhana sehingga kuning keemasan, garing sikit lagi sedap. Haaa boleh makan dengan Sambal Sardin, ranggup di luar dan lembut di dalam.

Cubalah korang buat daripada roti tu expired camtu jer, mesti anak² suka!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com