terkini dan sensasi

Selasa, 16 Jun 2020

Nurseri Mr Garden di Salak Tinggi

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa memang pucuk dicita ulam mendatang lah, lagi² tengah viral pokok dalam rumah ni kan? 

Sebenarnya Mas tak tahu pun yang dah ada nurseri buka di Salak Tinggi ni, padahal dah 2 minggu lebih dibuka. Kebetulan ternampak member dok upload story dekat FB dia, member tu memang duduk kat Salak Tinggi. Terus tanya dia kat mana nurseri tu, rupanya dekat sangat dengan rumah Mas. Tak sampai 10 minit pun! 


Bila dah tahu ada nurseri dekat dengan rumah memang lompat bintanglah, kalau tak sebelum ni Mas pergi beli pokok² kat nurseri di Bangi. Dah dekat ni teruslah terjah hari Ahad lepas, kebetulan nak pergi rumah kakak dan dia pun nak kirim pokok. Besar jugak nurseri ni, Mr Garden namanya. 

Semua jenis pokok viral ada dijual kat sini seperti pelbagai jenis Snake Plant, harganya pun takdelah cekik darah macam yang segelintir orang jual. Mas beli jenis Sansevieria Hanii ni, satu pasu kecik baru RM10.90 dan dalam pasu tu ada 1 pokok besar dan 3 anak. Bila dah repot, dapatlah 4 pasu. Haaa berbaloi kan?


Pastu Mas beli jugak yang jenis daun kuning ni, namanya Sansevieria Yellow Jade. Harga satu pasu besar RM28.90, Mas beli ni sebab nak kongsi dengan kakak. Jadi ambiklah yang ada 2 pokok besar dan 2 anak, dah repot dapatlah sorang 2 pokok. 


Money Plant Green ni pun murah, satu pasu RM5.90. Apa lagi galaklah kakak dan adik Mas mengirim, sorang sampai 2 pasu. Hehehee Mas pun beli jugak tapi beli yang jenis gantung camni, namanya Money Plant Marble Green Harga satu pasu baru RM14.90. 



Pastu pasu² pun banyak dijual kat sini, ada pelbagai saiz dan bentuk. Harga pun sangat berpatutan! Lagi satu ada jugak dijual tapak untuk letak pasu, harganya baru RM19.90 jadi Mas belilah dua. Senang sikit nak letak pasu, takdelah kena letak atas lantai kan!

Puashati jugak membeli pokok² kat nurseri ni, banyak pokok² viral yang ada. Yang penting harganya sangat berpatutan! 



Mas berkenan sangat dengan Snake Plant Moon Night ni, cantik! Daun dia semua warna hijau dan ada corak² macam kulit ular sikit. Memang nak beli satu pasu, harga pun baru RM19.90 jer. Nanti untuk projek taman mini, Mas akan beli!




1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com