terkini dan sensasi

Jumaat, 9 Oktober 2020

Peperiksaan percubaan SPM

Assalamualaikum...(^ ^)

Bermula dari hari Isnin kakak Atikah dah mula peperiksaan percubaan SPM, hari ni dah hari kelima. Ikutkan 28.09.2020 patutnya mula tapi disebabkan wabak Covid-19 ni, terus ditangguhkan ke minggu ni. 

Stress jugak dia sebab dah pulun ulangkaji, tapi Mas cakap takpe sebab ada masa lebih untuk ulangkaji lagi. Boleh lebih bersedia dan boleh tumpukan banyak masa untuk subjek yang agak susah! 

Atikah ni dia ambik kelas Sains Tulen, ada Fizik, Biologi, Kimia dan Matematik Tambahan. Sebab tu dia kena belajar lebih masa sikit, kena betul² bagi tumpuan kat subjek² tu. Yelah subjek sekarang tak sama dengan apa yang kita belajar dulu, soalan² peperiksaan sekarang lebih mencabar dan perlukan pemikiran luar kotak. KBAT kan?

Macam kertas Sejarah 3 hari Isnin tu, dia kata open book test. Tapi walaupun camtu tetap kena berfikir, tak boleh nak rujuk buku sepenuhnya. Soalan KBAT dia kata, bukan semua ada dalam buku! Lagipun bukan sepanjang menjawab tu sempat tengok buku, jenuh memikir nak cari jawapan yang sesuai. Tapi Mas cakap takpe, kakak dah buat yang terbaik. Insya Allah akan dapat keputusan yang baik jugak!

Semalam Mas tanyalah dia berapa subjek dia ambik, sebab sebelum ni tak pasti sangat berapa subjek dia untuk SPM. Sekali katanya 9 subjek semuanya, haaa takdelah banyak sangat Mas cakap. Tapi yang buat maknya ni lap peluh, dari 9 subjek tu ada 22 kertas. Yelah ada subjek yang 2 kertas dan ada jugak yang 3 kertas, camne tak banyak. Haaa kau, patutlah 2 minggu periksanya. Fuhhh banding dengan Mas dulu, 1 subjek 2 kertas pun dah struggle nak belajar. Kira hebatlah anak kita sekarang, kelas sains pulak tu!

Apa pun Mas sentiasa doakan kakak Atikah dipermudahkan menghadapi peperiksaan ni, walaupun baru percubaan. Yelah kena jugak buat yang terbaik sebab kita tak tahu kemungkinan bakal berlaku, dengan keadaan wabak makin meningkat ni! 

Good Luck Kakak Atikah for 22 papers!

2 ulasan:

  1. SEMOGA BERJAYA, BUAT SUNGGUH2 KAKAK, PELUANG HANYA DATANG SEKALI SAHAJA.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com