Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 9 November 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa dah nampak dah calon juara GV7, sebabnya di konsert kelima ni baru Mas nampak siapa yang sentiasa berikan persembahan terbaik dan vokal mantap setiap minggu. Mereka ialah antara Mus, Noraniza Idris dan Ayu Damit, yelah mereka bertiga ni memang konsisten setiap minggu!

Cuma Mas tak puashati sikit minggu ni dengan keputusan juri, kenapalah kedudukan pertama dan kedua tu bagi dekat Cliff Umar dan Ashira. Haihhh Mas tak nampak pun apa yang bagusnya persembahan mereka berdua tu, takde kelainan dan kelebihan pun. Rasanya Mus, Noraniza Idris dan Ayu Damit lebih bagus persembahan mereka, ada kelainan dan menarik. Vokal pun mantap!

Berbalik pada konsert minggu kelima ni, bagi Mas yang terbaik adalah Noraniza Idris. Mas suka sangat dengan persembahan dia, walaupun jauh dari genre etnik kreatif yang biasa dia nyanyikan tapi dia mampu berikan satu kelainan pada persembahan lagu Nakal Nakal Nakal tu. Selayaknya dia yang dapat kedudukan pertama pada konsert kali ini! 

Untuk Mus dan Ayu Damit pulak, Mas suka sangat vokal mereka pada minggu ini. Sentiasa sedap dan sesuai dengan lagu yang disampaikan, memang takde sumbang langsung. 

Bagi penyingkiran pulak, memang Mas dah tau Nomad akan tersingkir. Lagi pun juri tetap Tok Ram sampai cakap "Nomad kau komen sendirilah, takde point nak potong dah!" Haaa jadi boleh tau kan kalau Tok Ram dah cakap camtu. Yelah dia nyanyi pun banyak lupa lirik, pastu tempo pun macam tak kena je! Sebelum juri bagi komen pun, Mas rasa dia dah tahu banyak kekurangan pada persembahan dia. Jadi kena bersedialah untuk tersingkir!

Minggu depan dah masuk minggu keenam, kalau ikutkan dah konsert suku akhir. Tapi tak tahulah kalau Astro nak panjangkan jugak GV7 ni sampai 10 atau 11 minggu. Apa pun kita tunggu jelah konsert keenam nanti yang bertemakan Double Special, iaitu para peserta akan menyanyi dengan rakan duet. Inilah antara lagu2 tugasan yang bakal dinyanyikan, semua best!

Cliff Umar | Smooth (Santana ft Rob Thomas) duet Mimi Fly
Ashira | Dengarkanlah (Amy Mastura & Glen) duet Mark Adam
Ayu Damit | Dua Insan Bercinta (Ella & Search) duet Hazama
Noraniza Idris | Bolehlah Boleh (Mas Idayu) duet Amelina
Mus | Bercanda Di Pasiran Pantai (Sudirman & Anita Sarawak) duet Siti Sarah
Aju Success | Gering (TerraRossa) duet Ali XPDC
Rozita Izlyn | Mengapa Sukar Melafazkan Cinta (Rozita Izlyn & Aju Success) duet Ezad Lazim
Linda Nanuwil | Bertakhta Di Hati (Faradhiya) duet Khai Bahar
Oja | Sembilu (Ella) duet Black
Yantzen | Di Sebalik Rahsia Cinta (Metropolitan) duet Marsha Milan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com