terkini dan sensasi

Isnin, 30 November 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Suku Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Yantzen tersingkir

Serius Mas kurang berpuashati dia tersingkir, sebab bagi Mas nyanyian dan persembahan dia semalam lebih baik dari Ashira dan Cliff Umar tu. Patutnya Ashira tu yang tersingkir, pelik betul setiap minggu nyanyi tak sedap pun tapi asyik terselamat je!

Persembahan terbaik semalam memang Mas akui milik Mus, layaklah dia dapat markah tertinggi dari semua juri. Memang dia selesa semalam sebab dapat genre rock, tapi lagu tu bukan lagu dia dan dia persembahkan dengan cara tersendiri. Vokal pun mantap! 

Satu lagi peserta favourite Mas iaitu Ayu Damit, setiap minggu memang Mas nantikan persembahan dia. Mas suka vokal dia sangat jelas bila sampaikan lagu. Cuma kadang² Ayu ni agak² tak yakin nak berikan persembahan yang bagus, agak berjaga². Dia boleh bagi yang lebih terbaik dan kena konsisten. Harap sangat di konsert separuh akhir nanti dia dapat berikan persembahan yang memukau sebab lagu yang dia dapat sangat best!

Dah nak masuk konsert separuh akhir, siapa calon juara GV7 Mas masih belum nampak siapakah yang bakal miliki takhta tu. Mus ada ciri² sebagai calon juara, tapi tak boleh pertikaikan jugak kemantapan vokal Ayu Damit dan Linda Nanuwil. Cuma Mas harap juri tak pilih yang dah ada gelaran legend jadi juara, biarlah yang betul² layak.

Di konsert separuh akhir nanti semua lagu sangat best dan mampu menguji vokal dan kehebatan setiap peserta. Bertemakan Out Station, mereka akan nyanyikan lagu² dari artis luar Malaysia. Bukan 1 lagu tapi 2 lagu bakal dinyanyikan, tak sabar nantikan persembahan terbaik dari setiap peserta!

1. Mus | Rock You Like A Hurricane (Scorpion) & Kasih (Hetty Koes Endang) 
2. Linda Nanuwil | Anak (Freddie Aguilar) & Teruskanlah (Agnes Monica) 
3.  Ayu Damit | Skyfall (Adele) & Dia (Dato' Sheila Majid) 
4. Noraniza Idris | Chaiyya Chaiyya (Sapna Awasthi & Sukhwinder Singh) & Bisikan Cinta (Anita Sarawak) 
5. Oja | Biso Bonar (Hattan) & Fantasia Musim Cinta (Iwan) 
6. Ashira | Don't Speak (No Doubt) & Peluang Kedua (Nabila Razali) 
7. Cliff Umar | Hoi Fut Tin Hung (Beyond) & Tercipta Untukku (Ungu) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com