Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 27 November 2020

Raikan Birthday Nur Airis Arissa

Assalamualaikum...(^ ^) 

8 tahun dah usia anak yang ditunggu selama 7 tahun ni, hehehee!


Setiap tahun dia akan complain kenapa birthday dia paling lambat sekali, haaa nak buat camne nak oiii kamu kan lahir bulan November. Dia selalu jugak cakap Aiyra tu adik, kenapa dia sambut birthday dulu dari dia. Hahahaa risau sangat orang lupa dan tak raikan birthday dia!

Masa 24 November tu pagi² dia dah tanya babahnya, hari ni 24hb kan? Pastu bila Mas balik kerja terus dia monyok sebab Mas takde belikan kek birthday untuk dia. Siap tanya lagi, "Mama tak ingat ke hari ni birthday Airis?" Hehehee Mas ingat tapi terpaksa raikan hari esoknya sebab baru gaji kan? Barulah Mas ada rezeki nak beli kek birthday untuk dia, nak belanja makan dan belikan hadiah untuk dia.




Macam biasa kami raikan dalam suasana yang sederhana je, gantung hiasan happy birthday tu dan belon². Kebetulan hiasan yang guna masa Aiyra bulan lepas masih elok, jadi tak perlulah membazir beli yang baru. Airis pun dah gembira tengok hiasan camtu. Pastu Mas beli kek Choco Cheese Mousse kat Baker's Cottage, sedap keknya. Cuma satu je kelemahan staff kat Baker's Cottage ni, tulisan kat kek tu selalu diaorang tulis tak cantik. Sebelum ni beli kek untuk Aiyra pun camtu, tapi Mas abaikan je janji kek dia sedap.

Hadiah pulak babahnya yang beli, ada set alat tulis + bekas pencil, buku dan pensil warna. Mulanya beli memang tiga² hadiah tu untuk Airis, tapi biasalah bila si Aiyra dah nampak teruslah dia nak jugak. Kalau tak diberi memang saja cari nahas, melalak sekuat hatilah dia. Jadi kakak Airis kenalah mengalah dengan adik, lagi pun Mas dah janji akan belikan hadiah lain nanti. Tengoklah tu, hadiah yang paling besar jadi kepunyaan dia!



Alhamdulillah lengkaplah sambutan hari lahir untuk semua anak² Mas, walaupun diraikan dalam suasana yang sederhana tapi anak² tetap gembira. Mas siap pesan nanti kalau mama dah tua jangan lupa ingat hari lahir mama, tak payah buat besar-besaran janji doakan mama sihat dan panjang umur. 

Moga ada rezeki lagi di tahun 2021 untuk raikan hari jadi anak²!

2 ulasan:

  1. Happy Besday Airis si manis,semoga jadi anak solehah banggakan mama papa ye

    BalasPadam
  2. Selamat menyambut hari kelahiran anak solehah Nur Airis Arissa. Semoga berjaya dunia akhirat. Happy birthday!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com