terkini dan sensasi

Sabtu, 9 Julai 2011

Program Kecergasan Fizikal dan Minda 10,000 Langkah 2011

Assalamualaikum...(^ ^)

langkah pun bermula... sempat lagi posing tu!

memang dah lama Mas tak jalan kaki sejauh itu... hari ni Mas berjaya jalan kaki sejauh 4.5 km bersamaan dengan 10,000 langkah! memang mencabar jugaklah sebab Mas bukanlah jalan kaki di jalan yang mendatar... tapi jalan kaki mendaki bukit hingga sampai ke puncak!

mula2 berjalan mendaki bukit tu memanglah rasa penat tapi lama kelamaan jadi seronok... badan pun rasa segar dan lebih cergas! baru sedar kenapalah badan Mas selalu je cepat letih, rupanya jarang exercise... lepas ni dah janji ngan member untuk daki bukit di taman tu 2 kali seminggu!

teruskan mendaki dan mendaki... lokasi ni di Taman Saujana Hijau di Presint 11, Putrajaya

dah jauh diorang tinggalkan Mas... chaiyok! chaiyok!

baru 2,500 langkah dan kalori yang dibakar baru 115 kalori... lagi 7,500 langkah!

dah 5,000 langkah, 230 kalori dibakar... tetap maintain senyum walaupun penat!

dah 7,000 langkah Mas berjalan... baru 320 kalori dibakar! lagi 3,000 langkah...

akhirnya berjaya habiskan 10,000 langkah... sangat best!!

14 ulasan:

  1. bestnye tgk pemandangan kat situ kak :)

    BalasPadam
  2. yeay...akhirnya smpai gak..hehe

    BalasPadam
  3. cayalah..berjaya habiskan..hihi

    BalasPadam
  4. huih best siap tulis berapa banyak kalori dibakar! naik semangat tuh! teruskan teruskan!

    BalasPadam
  5. bestnye exercise kak.. dah lama freaky x jalan jauh macam kak

    BalasPadam
  6. terbaiklah ni kak..kalau tambah lagi 10k langkah bukan kalori je yang terbakar..badan pun leh hangus..hehe

    BalasPadam
  7. @Nurul Jannah
    memang cantik pemandangan kat situ...rasa nyaman dan segar je!

    BalasPadam
  8. @umie
    tulah...seronok sangat sebab berjaya hingga ke garisan penamat!

    BalasPadam
  9. @AnAk dEneSor
    hehehee...thanks!
    semangat kena ada, baru boleh habiskan..

    BalasPadam
  10. @Dinas Aldi
    betul tu, baru kita semangat nak habiskan hingga akhir!

    BalasPadam
  11. @Freaky
    akak pun dah lama tak jalan jauh2 camtu tu...tapi bila dah jalan rasa badan lebih cergas!

    BalasPadam
  12. @kiz
    hahahaha...betul tu!
    hangus semua lemak2..

    BalasPadam
  13. lama da xjalan2 cmni... asik keje je ^^

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com