terkini dan sensasi

Rabu, 17 Oktober 2018

Urusan temujanji hospital Aiyra

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah urusan temujanji Aiyra dengan Pakar Pediatrik semalam berjalan lancar, takde masalah serius pun. Keputusan darah pun dah normal, boleh baca sini sebab apa dia kena ambik darah. Cuma masih kena follow up lagi untuk doktor tengok perkembangan tumbesaran dia, 5 bulan lagi kena datang.


Bagi yang tak tahu Aiyra ni memang dari dia umur 2 bulan sehinggalah semalam kena jumpa doktor pakar, ni disebabkan masa lahir dulu dia ada masalah gula rendah dan masalah jantung. Temujanji dengan Pakar Pediatrik dah 3 kali, 3-5 bulan sekali kena datang. Dengan Pakar Jantung pulak baru sekali masa umur dia 2 bulan, nanti bulan 12 ada lagi sekali kena scan jantung. Kalau lubang tu dah tutup jadi tak perlu jumpa pakar dah. 

Ikutkan Aiyra sihat je, dari dia kecik sampailah sekarang dah umur setahun memang tiada masalah sakit yang teruk. Kalau malas bersesak² dan menunggu lama di hospital, boleh je nak skip temujanji tu. Tapi Mas tak maulah camtu, datang je bawak dia untuk dapatkan rawatan. Dengar apa kata pakar tentang tumbesaran dia, kalau takde masalah barulah kita rasa lega kan?

Yang pasal masalah jantung dia ada 2 lubang tu, memanglah masa scan 2 bulan tu lubang dah tutup. Tapi Mas tetap akan pergi jugak scan jantung dia bulan 12 nanti, ini untuk kepastian yang jantung dia dah 100% sihat. Barulah Mas akan rasa lega! 

Debar nak tunggu scan jantung bulan 12 ni pulak, harap lubang tu dah tutup sepenuhnya. Doakan Aiyra ye kawan²!

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com